Prao.

Hellöö...

Idag är det prao som gäller (och hela veckan framåt). Praoar i min fasters särskoleklass med bara fyra elever. Eleverna i den klassen har autism.

Det var mycket nytt att ta in - och jag kommer inte ha vant mig imorgon heller . Men jag tror det var väldigt nyttigt, att se "världen" från ett annat perspektiv, eller vad man ska säga. Man blir inspirerad och lär sig mycket, ser hur och vad autism är/innebär. Jag hade ingen aning innan, mer än att det var något med kommunikationssvårigheter och det sociala som "felade". Efter den här veckan kommer jag vara så mycket mer erfaren och vetande, dels om hur det är i en särskoleklass, om autism och hur det är i arbetslivet. Jag tror dessutom att det är lite nyttigt för de i klassen, att få se ett nytt ansikte och någon de inte är vana vid.
Mycket intressant PRAO-plats jag har valt.

Nu längtar jag bara efter en egen lärarportfölj (: Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0